Obsługa firmy po wdrożeniu systemu ERP

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Proces implementacji nowego oprogramowania to skomplikowana procedura. Wbrew pozorom, uruchomienie to wcale nie koniec. Niezwykle ważne jest, by nad działaniem narzędzi IT czuwał zespół specjalistów.Wyjaśniamy, jak wygląda obsługa firmy po wdrożeniu systemu ERP!

Obsługa firmy po wdrożeniu systemu ERP – na czym polega?

Obsługa firmy po wdrożeniu systemu ERP polega na wsparciu technicznym. Oznacza to, że dedykowany zespół informatyków na bieżąco monitoruje stan oprogramowania oraz je aktualizuje. W razie jakichkolwiek problemów (wykrytych albo zgłoszonych przez klienta), szybko je rozwiązują i przywracają wszystkie funkcje do pełnej sprawności.

Częścią obsługi firmy po wdrożeniu systemu ERP jest również rozwój oprogramowania. Zdarza się, że z czasem podstawowe narzędzia przestają wystarczać. Wtedy specjaliści mogą dodać kolejne moduły, aplikacje czy programy, które będą przydatne w praktyce i będą wspierać rozbudowę działalności.

Dlaczego wsparcie jest istotne?

Wsparcie po wdrożeniu systemu ERP jest niezwykle ważne, ponieważ takie narzędzia IT stanowią podstawę działalności. Nawet krótkie awarie mogą zastopować prace, doprowadzając do opóźnień oraz innych problemów, często o przykrych konsekwencjach. Większość firm absolutnie nie może sobie na to pozwolić, ponieważ takie potknięcia przyczyniają się do strat finansowych oraz wizerunkowych.

Dzięki wsparciu po wdrożeniu systemu ERP ma się pewność, że oprogramowanie będzie niezawodne. Ma być przecież ułatwieniem, a nie utrudnieniem. Nawet najlepsze systemy na świecie mogą ulec awarii – to zupełnie normalne. Ważne, żeby dało się ją możliwie jak najłatwiej i najszybciej nad nią zapanować. Nikt nie zna tak dobrze oprogramowania jak specjaliści, którzy je stworzyli. Można oczywiście poprosić o pomoc informatyków zatrudnionych w firmie albo wynająć zewnętrznych ekspertów, ale po co? Kiedy ma się już przydzielony zespół, cały proces naprawy odbywa się w mgnieniu oka.

Warto pomyśleć także o tym, że dostawca również na tym korzysta. Mając świadomość tego, jakie błędy się pojawiają, będzie udoskonalał ten system oraz inne oferowane narzędzia. Przy tym może je stale aktualizować, co gwarantuje np. zgodność z aktualnymi przepisami i wymogami w kwestiach związanych z dokumentami.

Do kogo warto się zwrócić?

Planując wdrożenie systemu ERP w firmie warto zwrócić się do dostawcy, który nie tylko tworzy i/lub dystrybuuje takie narzędzia, ale przede wszystkim zapewnia kompleksowe wsparcie. Najlepiej, gdy uzyskuje się pomoc nie tylko na etapie implementacji, ale też po uruchomieniu oprogramowania. Wtedy inwestycja jest najbardziej rentowna, bowiem ewentualne kłopoty nie narażają na straty ani dodatkowe wydatki. Porównując oferty trzeba więc koniecznie zwrócić na to uwagę. Czasem lepiej nieco dopłacić, by nawiązać ogólnie bardziej opłacalną współpracę.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na: https://www.connecto.pl/obsluga-powdrozeniowa-dla-firmy/.

Obsługa firmy po wdrożeniu systemu ERP

| Gorące, Systemy CRM, Systemy DMS, Systemy ERP |