W sprzedaży kluczową rolę odgrywa dbanie o relacje z klientami. Specjalne narzędzia IT znacznie usprawniają i ułatwiają komunikację, co pozwala wyraźnie podnieść jakość świadczonych usług. Omawiamy dlaczego warto zainwestować w CRM dla handlowców!
CRM dla handlowców
System CRM dla handlowców to narzędzie przeznaczone do zarządzania relacjami z klientami (ang. Customer Relationships Management). Programy tego typu wykorzystuje się w wielu branżach, ale w tej są szczególnie przydatne. Są używane przez kadrę menadżerską, ale też szeregowych pracowników. Pozwalają odpowiednio rozplanować i nadzorować komunikację z kontrahentami, co ma ogromny wpływ na ich satysfakcję oraz wizerunek firmy. Przy tym system jest też po prostu wsparciem przy wykonywaniu codziennych obowiązków, związanych np. z formalnościami.
Główną funkcją CRM dla handlowców jest wymiana informacji z klientami, ale program posiada również dodatkowe moduły przeznaczone do planowania pracy, delegowania zadań, tworzenia harmonogramów itp. Ponieważ stanowi łatwo dostępną bazę danych, z której można korzystać z dowolnego sprzętu (także mobilnego), wspiera sprawne funkcjonowanie działu handlowego.
System wspierający pracę handlowców
CRM to idealny system wspierający pracę handlowców. Pozwala w każdej chwili sprawdzić pełną historię konkretnego zamówienia czy nawet całej współpracy. Poza tym daje możliwość m.in.:
- sprawdzenia informacji o kliencie na każdym etapie transakcji,
- szybkiego pobrania danych np. z bazy GUS,
- tworzenia ścieżki wystawiania dokumentów magazynowo-handlowych,
- analizy historii towarów i obrotów firmy,
- rejestracji zamówień, reklamacji, przyjęć i wydań magazynowych.
Dzięki temu można szybciej i lepiej obsługiwać klientów, co niewątpliwie ma pozytywny wpływ na rozwój firmy – nie tylko usprawnia pracę, ale też zwiększa satysfakcję kontrahentów, przez co chętniej ponownie korzystają z oferty, wystawiają pozytywne opinie, polecają firmę innym itp.
Aby CRM był jeszcze lepszym systemem wspierającym pracę handlowców, można uzupełnić go o inne przydatne funkcje. Poza wspominanym wcześniej porządkowaniem zadań przydatny jest także m.in. elektroniczny obieg dokumentów czy oprogramowanie do zarządzania zasobami. Wtedy można kontrolować niemalże całą firmę za pomocą jednego systemu. Takie rozwiązanie ogranicza ryzyko pomyłek, pomaga wyłapać nieprawidłowości, a także może podpowiadać, co warto zmienić i gdzie kryje się niewykorzystany potencjał.
Jeśli dodatkowo zainwestuje się w moduł Business Intelligence, system będzie na bieżąco analizował zgromadzone dane, by przygotowywać cenne zestawienia i wykresy. Na ich podstawie można bardziej świadomie podejmować decyzje biznesowe.
Gdzie szukać specjalistów od CRM dla handlowców?
Przedsiębiorcy często nie mają pojęcia, gdzie szukać specjalistów od CRM dla handlowców. Najlepiej wybrać firmę IT, która przygotowuje spersonalizowaną platformę, a następnie przeprowadza cały proces jej wdrożenia. Wtedy ma się pewność, że zakupione rozwiązanie będzie idealnie dostosowane do potrzeb i wymogów firmy. Do tego procedura migracji zostanie zrealizowana szybko oraz bezpiecznie.
Więcej informacji znajdziesz na: https://www.connecto.pl/handel-i-dystrybucja/.