Krajowy System e-Faktur – jak przygotować się na jego wprowadzenie?

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Od 1 stycznia 2022 roku przedsiębiorcy mogą już dobrowolnie wykorzystywać Krajowy System e-Faktur, czyli platformę przeznaczoną do wystawiania dokumentów. W lipcu 2024 stanie się ona obowiązkowa, dlatego dobrze jest zawczasu się na to przygotować. Podpowiadamy, jakie zmiany warto wdrożyć w swojej firmie przed wprowadzeniem KSeF!

Czym jest Krajowy System e-Faktur?

Krajowy System e-Faktur jest specjalną platformą przeznaczoną do wystawiania i odbierania elektronicznych faktur ustrukturyzowanych. Póki co korzystanie z niej jest dobrowolne, ale już od 2024 roku ma być obowiązkowe. Z tego względu warto jest z wyprzedzeniem zadbać o to, by proces wdrożenia tego rozwiązania w firmie odbył się jak najszybciej i bez niepotrzebnych utrudnień. Cały proces wiąże się z m.in. integracją systemów księgowych, zapewnieniem większego dostępu do danych przedsiębiorstwa czy wprowadzeniem cyfrowego obiegu dokumentów.

Jakie korzyści daje KSeF?

KSeF ma być udogodnieniem dla przedsiębiorców, ale proces jego wdrożenia z pewnością będzie stanowił wyzwanie. Trzeba bowiem odpowiednio przygotować firmę pod względem technicznym, a także należy odpowiednio przeszkolić pracowników. Jeśli zadba się o to w porę, można zaoszczędzić sporo czasu, wysiłku, a nawet i pieniędzy.

Platforma ma umożliwić automatyzację tworzenia i przetwarzania dokumentów. W ten sposób da się skutecznie odciążyć pracowników, zwiększając ich wydajność. Przy okazji ograniczy do minimum ryzyko pomyłek – na bieżąco aktualizowany system zawsze będzie zgodny z przepisami. Co więcej, sprawdzi się także w przypadku pracy zdalnej czy w terenie, bowiem będzie dostępny również na urządzeniach mobilnych.

KSeF to przede wszystkim:

  • szybsze przetwarzanie danych;
  • poszerzenie zakresu elektronicznego obiegu dokumentów;
  • łatwiejsza kontrola nad dokumentacją;
  • poprawa cashflow (m.in. gwarancja otrzymania faktury czy monitoring terminów płatności);
  • samofakturowanie (wystawianie faktur przez nabywcę w imieniu i na rzecz sprzedawcy).

Jak przygotować się na wprowadzenie KSeF?

Firmy korzystające już z systemów informatycznych dedykowanych do zarządzania księgowością i elektronicznego obiegu dokumentów muszą się upewnić, że są one kompatybilne ze strukturą logiczną KSeF, tak by w przyszłości integracja z platformą odbyła się bez żadnych utrudnień.

Kiedy jednak w przedsiębiorstwie nie używa się programów tego typu, trzeba w nie zainwestować. Wtedy powinno się dopilnować, by były proste w obsłudze, funkcjonalne, wydajne i zgodne z KSeF. W jednym i drugim przypadku pomocne będzie wsparcie specjalistów. Ocenią stosowane dotychczas rozwiązania, a w razie potrzeby dobiorą odpowiednie systemy. Dzięki temu można najlepiej przygotować się na zmiany, tak by cały proces odbył się szybko i bezproblemowo.

Jedne z najlepszych narzędzi dedykowanych do księgowości i obiegu dokumentów oferuje Grupa Connecto, partner Comarch. Od 17 lat specjalizuje się w dystrybucji oraz wdrażaniu profesjonalnych rozwiązań IT dla biznesu. Kompleksowo pomoże przygotować się na wprowadzenie KSeF, dbając o rozwój technologiczny firmy.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.connecto.pl/ksef/.

Krajowy System e-Faktur – jak przygotować się na jego wprowadzenie?

| Systemy DMS |