CRM i jego najważniejsze funkcje

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Chcesz wdrożyć w swojej firmie nowoczesne oprogramowanie, które ułatwi komunikację i organizację pracy? W wielu przypadkach najlepszym wyborem będzie system do zarządzania relacjami z klientami.Opisujemy CRM i jego najważniejsze funkcje!

Najważniejsze funkcje systemu CRM

System CRM (ang. Customer Relationship Management) to oprogramowanie przeznaczone do szeroko pojętego „zarządzania relacjami z klientami”. W praktyce na wiele sposobów pomaga szybciej i uważniej obsługiwać zlecenia. Jakie są najważniejsze funkcje systemu CRM?

  • zarządzanie kontaktami – system jest bazą danych o klientach, ale też partnerach biznesowych i samej firmie. Daje łatwy dostęp do najważniejszych informacji, a także pozwala je odpowiednio analizować;
  • lead management – system sprzyja pozyskiwaniu i konwersji leadów (potencjalnych klientów). Dzięki niemu można bardziej świadomie dostosowywać ofertę i wizerunek firmy do oczekiwań grupy docelowej, by zwiększyć skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych;
  • wspomaganie sprzedaży – system ułatwia i usprawnia większość etapów procesu sprzedażowego, m.in. automatyzując formalności, przygotowując prognozy czy generując personalizowane oferty;
  • poprawa obsługi klienta – system jest zintegrowany z helpdeskiem oraz ułatwia kontakt wewnętrzny i zewnętrzny. Klienci mogą być przez to obsługiwani uważniej i sprawniej, co przekłada się na większe zadowolenie oraz wzmacnianie dobrej relacji z marką;
  • analityka i raportowanie – system gromadzi wszystkie najważniejsze dane o klientach i firmie, co umożliwia ich analizę. Specjalne narzędzia przygotowują raporty, które pozwalają m.in. śledzenie wskaźników efektywności, monitorowanie trendów czy wykrywanie obszarów, nad którymi trzeba popracować.

Gdzie wykorzystywany jest system CRM?

System CRM jest wykorzystywany powszechnie przez przedsiębiorców z różnych branż. Równie dobrze sprawdzi się np. w firmie budowlanej, jak i w kancelarii prawnej, wydawnictwie czy punkcie usługowym. Jeśli organizacja ma klientów, na pewno skorzysta z tego rozwiązania.

Warto też wiedzieć, że korzystanie z systemu ma sens oraz jest rentowne zarówno w przypadku dużych korporacji, jak i średnich/małych firm. Najlepszym rozwiązaniem jest dobranie systemu elastycznego i skalowalnego w formie, który daje wiele możliwości w zakresie personalizacji. W obu przypadkach CRM jest niezwykle przydatny w codziennej pracy, przez co przyczynia się do znacznego podniesienia jakości nie tylko obsługi klienta, ale też oferowanych produktów/usług. W efekcie pomaga również wzmocnić dobry wizerunek firmy oraz zwiększa jej konkurencyjność.

Dlaczego warto się na niego zdecydować?

System CRM jest praktycznym narzędziem, a raczej grupą narzędzi, które dynamizują funkcjonowanie firmy. Dzięki niemu można m.in.:

  • wprowadzić elektroniczny obieg dokumentów,
  • usprawnić komunikację,
  • ułatwić, a nawet zautomatyzować rozmaite formalności,
  • uważniej planować pracę,
  • lepiej zrozumieć swoich klientów i świadomiej ich obsługiwać.

Inwestycja w takie rozwiązanie szybko się zwraca, a później przynosi wymierne korzyści. Wdrożenie CRM jest wyjątkowo skutecznym działaniem w kierunku rozwoju firmy. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na: https://www.connecto.pl/5-najwazniejszych-funkcji-systemu-crm/.

CRM i jego najważniejsze funkcje

| Systemy CRM |