Zarządzanie projektami w ramach organizacji non profit wymaga zapanowania nad wieloma obszarami. Ogromnym wsparciem jest korzystanie z dedykowanych narzędzi IT, znacznie ułatwiających i usprawniających realizację kolejnych etapów prac. Dowiedz się, dlaczego warto wdrożyć CRM dla NGO!
CRM dla organizacji non profit
System CRM dla organizacji non profit jest oprogramowaniem, które zgodnie z nazwą jest przeznaczone do zarządzania relacjami z klientami (CRM = Customer Relationship Management). W praktyce wykorzystuje się je nie tylko do tego celu, ponieważ pozwala w bardzo szeroki sposób podejść do zagadnienia.
Korzystając z systemu CRM dla organizacji non profit można w bardziej zorganizowany sposób prowadzić projekty, dbając o jakość komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej. Optymalny przepływ informacji, świadome rozdzielanie obowiązków oraz nadzór pracy wolontariuszy zapewniają świetne efekty, przyczyniając się do rozwoju całej inicjatywy.
Zalety systemu CRM organizacji non profit
Liczne zalety systemu CRM organizacji non profit przyczyniły się do tego, że oprogramowanie tego typu jest już uznawane praktycznie za standard. Dzięki niemu można m.in.:
- szybciej i łatwiej komunikować się z klientami oraz wolontariuszami, współpracownikami, partnerami biznesowymi itp.,
- planować oraz rozdysponowywać zadania w ramach konkretnych projektów,
- monitorować postępy prac,
- planować spotkania, wydarzenia, ważne rozmowy itp.,
- prowadzić ewidencję ważnych kontaktów,
- zarządzać dokumentacją.
Największą zaletą systemu CRM dla organizacji non profit jest to, że ma realny wpływ na usprawnienie podejmowanych działań oraz zwiększa szanse na ich powodzenie. W ten sposób pomaga realizować kolejne cele i rozwijać całą organizację.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu dla NGO?
Nie wiesz, na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu dla NGO? Przede wszystkim oprogramowanie powinno być profesjonalnym, zaawansowanym narzędziem IT, dostosowanym do potrzeb Twojej organizacji. Miej na względzie m.in.:
- funkcje – system powinien być praktyczny i pomocny w codziennej pracy, ale niektóre moduły mogą być niepotrzebne; najlepiej zdecydować się na elastyczny, skalowalny system, który można dostosowywać do aktualnych oczekiwań;
- czas wdrożenia – implementacja nowego narzędzia IT jest czasochłonna, ale dzięki wsparciu specjalistów cały proces może odbyć się znacznie szybciej;
- trudność obsługi – przejrzysty, intuicyjny interfejs znacznie ułatwi codzienną pracę i sprawi, że wszyscy użytkownicy szybko nauczą się korzystać z nowych narzędzi;
- bezpieczeństwem – w organizacjach non profit często pracuje się z ważnymi, nierzadko wrażliwymi danymi, dlatego konieczne są nowoczesne zabezpieczenia, systemy uwierzytelniania itp.;
- dostęp do wsparcia technicznego – nawet krótkie awarie mogą być szczególnie kłopotliwe, dlatego system musi być nadzorowany przez zespół programistów.
Masz zamiar zainwestować w profesjonalny system CRM dla NGO? Sprawdź nowoczesną, personalizowaną platformę Connecto. Więcej informacji znajdziesz na: https://www.connecto.pl/platforma-connecto/.