Realizowanie zleceń windykacyjnych to skomplikowany proces, który wiąże się z wieloma trudnymi działaniami. Jeśli wszystko ma się odbywać terminowo, bez pomyłek i oczywiście w pełni zgodnie z przepisami, konieczne może być dodatkowe wsparcie ze strony specjalnych narzędzi IT. Wyjaśniamy, jak działa CRM dla firmy windykacyjnej i dlaczego warto korzystać z takiego systemu!
CRM w firmie windykacyjnej
CRM w firmie windykacyjnej to specjalny system, który jest przeznaczony do zarządzania relacjami z klientami (ang. Customer Relationship Management). Pełni funkcję bazy, w której zgromadzone są wszystkie najważniejsze dane, a także rejestrowany jest przebieg realizowanych zleceń. Dodatkowo ułatwia komunikację nie tylko z klientami, ale też dłużnikami oraz umożliwia kontrolę aktualnie prowadzonych działań. W praktyce znacznie ułatwia i usprawnia codzienną organizację pracy, zwiększając wydajność pracowników, minimalizując ryzyko pomyłek i opóźnień oraz poprawiając wizerunek firmy.
Korzystanie z systemu CRM w firmie windykacyjnej pozwala szybciej oraz bezpieczniej przekazywać ważne dokumenty i informacje o dłużnikach. Oprogramowanie jest też niezwykle przydatne przy monitorowaniu rozliczeń oraz dopełnianiu różnych formalności. W wielu przypadkach wybrane narzędzia IT automatyzują niektóre procesy, np. wysyłania wiadomości (e-mail, sms) z przypomnieniami o konieczności uregulowania długu. Dzięki temu można odciążyć pracowników oraz zyskać pewność, że wszystkie zaplanowane kroki zostaną podjęte prawidłowo i w terminie.
Zalety systemy CRM dla windykacji
Omawiając zalety systemu CRM dla windykacji przede wszystkim trzeba skupić się na tym, że dzięki niemu można poprawić funkcjonowanie całej firmy. Po jego wdrożeniu świadomiej obsługuje się klientów i uważniej kontroluje się dłużników. Jednocześnie pracownicy mogą lepiej wywiązywać się ze swoich obowiązków, przez co firma zyskuje dobre opinie, cieszy się zaufaniem oraz jest szerzej rozpoznawalna. To wszystko przekłada się na większe zyski oraz dobry wizerunek.
Jakie korzyści wynikają z używania takiego systemu? Przede wszystkim daje on możliwość:
- stworzenia bazy danych klientów oraz dłużników,
- kontrolowania wszystkich interakcji pracowników z klientami (wiadomości, telefony, spotkania itp.),
- automatyzacji przekazywania wiadomości z wezwaniem do zapłaty,
- tworzenia grafików kontaktów z klientami i dłużnikami oraz rozdzielania zadań między pracownikami,
- nadzoru wpłat (dawnych, aktualnych i brakujących),
- monitorowania przebiegu postępowania sądowego itp.,
- śledzenia pełnej historii współpracy (m.in. ewidencja pism i interakcji),
- automatyzacji rozliczania należności,
- wystawiania faktur na podstawie umów i zleceń,
- profesjonalnej ochrony danych klientów,
- integracji systemu z innymi używanymi aplikacjami i programami.
Gdzie dowiedzieć się więcej?
Jesteś zainteresowany inwestycją w oprogramowanie dla firmy windykacyjnej? Wybierz nowoczesny, personalizowany, dostępny online system modułowy. Platforma Connecto to idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą się rozwijać i zwiększać konkurencyjność na rynku. Więcej na temat tego oprogramowania znajdziesz we wpisie: https://www.connecto.pl/crm-dla-firm-windykacyjnych/.