Aplikacje muszą być proste

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Aplikacje tylko z pozoru wydają się banalne. Samo zaprojektowanie wymaga czasu i sporej wiedzy zdobywanej latami. Jednak to właśnie czas, którego na wykonanie aplikacji poświęca w wielu przypadkach zbyt mało, jest tutaj kluczowy. Ponadto wszystkie każda z nich powinny być proste i szybkie w obsłudze.

Tym wyróżniają się dobre aplikacje

W aplikacjach na tablet czy smartfon nie ma miejsca na rozbudowane menu i ładowanie kolejnych podstron. Ma być szybko i prosto. Są dwie rzeczy, na które użytkownik zwróci uwagę. Po pierwsze – szybkość ładowania, po drugie – interfejs. Odejście od skomplikowanego produktu może okazać się sukcesem.

Dużym błędem jest oferowanie aplikacji i testowanie jej na użytkownikach. Zdarza się sytuacje, gdzie wypuszcza się produkt i czeka na opinie użytkowników, którzy mailowo lub telefonicznie zgłoszą co należałoby poprawić. A ludzie najzwyczajniej usuną aplikacje i zaczną szukać alternatywy. Co gorsza, mogą jej już nie polecić swoim znajomym.

Aplikacje - im prostsze, tym lepsze

Dlatego aplikacje mobilne powinny być testowane zanim wejdą na rynek. Należy pamiętać, że szczegółowa analiza i krytyka współpracowników często okazuje się niewystarczająca. Ktoś kto pracuje przy tworzeniu aplikacji może nie dostrzec, że dane okienko jest problemem albo, że rozwijana lista nie jest intuicyjna. Według takiej osoby działa to poprawnie, bo jest w tym obyta i wiele rzeczy wykonuje już automatycznie.

Dobrze jest mieć zewnętrznych testerów, którzy od razu wychwycą błąd, co sprawi, że aplikacja będzie dla użytkownika jeszcze bardziej przyjazna i intuicyjna.

Tym wyróżniają się dobre aplikacje

Najlepiej wprowadzać aplikację stopniowo, zaczynając od najpopularniejszego oprogramowania (Android, iOS, Windows Phone). Koszta tworzenia są niższe, a efekt widoczny od razu i jesteśmy w stanie określić, gdzie nasz produkt został najlepiej przyjęty przez użytkownika.

Istotna jest przede wszystkim grupa docelowa. Należy określić kto ma korzystać z aplikacji i co możemy zaoferować. W tej sytuacji pomaga stworzenie profilu,  sprecyzowanie zainteresowań, potrzeb oraz warunków, w jakich aplikacja mobilna ma być używana. Czy aplikacja będzie wykorzystywana do nawigacji, zakupów, czy może do działania z innymi urządzeniami (np. agd).

Aplikacja zrozumiała od pierwszego włączenia

Aplikacja powinna być jasna i zrozumiała od pierwszego włączenia. Użytkownik, który nigdy nie miał z nią styczności ma bez problemu wybrać funkcję, której szukał i to bez czytania jej instrukcji. Trochę inaczej jest z aplikacjami tworzonymi pod konkretną firmę czy branżę, np. aplikacje wykorzystywane na magazynach, do zarządzania, czy transportu towaru. Wtedy w grę wchodzi nie tylko analiza przedwrożeniowa, ale również szkolenie użytkowników.

Masz pytania? Chcesz zamówić aplikację? Zadzwoń 32 263 00 00, napisz na kontakt@portalerp.pl

Aplikacje muszą być proste

| Aplikacje, Polecamy |