Zarządzanie relacjami z klientem – CRM

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 4.5]

CRM pozwala na budowanie długotrwałej więzi z kontrahentem poprzez stały kontakt i zdobywanie jego zaufania. Samo dotarcie do informacji o kliencie, historii rozmów oraz zaplanowanych działaniach staje się prostsze i szybsze. Zobacz jak usprawnić zarządzanie relacjami z klientem.

Działanie CRM (ang. Customer Relationship Managment) umożliwia identyfikację kluczowych klientów i ustawienie priorytetu na tych, którzy są bardziej opłacalni. Stosując odpowiednią strategię możemy zyskać na efektywnej współpracy z potencjalnymi klientami oraz zwiększyć wzrost zadowolenia u obecnych.

System CRM w przedsiębiorstwie

Główne zadania systemu to wspieranie procesu sprzedaży przez poprawienie relacji z odbiorcami. Pozwala to skrócić dystans między firmą a klientami, co ułatwia komunikację. Wybierając system CRM należy skupić się nie tylko na funkcjonalności, ale również interfejsie, który będzie przyjazny dla użytkownika.

Co otrzymujemy po wdrożeniu systemu do zarządzania relacjami z klientem:
1.    Tworzenie funkcjonalnej bazy odbiorców z istotnymi informacjami
2.    Przeprowadzanie podziału odbiorców i dopasowanie do preferencji i wymagań
3.    Wsparcie działań marketingowych i planowania sprzedaży

Zarządzanie relacjami z klientem

Zarządzanie relacjami z klientem będzie łatwiejsze

Do każdego klienta trzeba podejść indywidualnie, a sam proces rozmów jest czasochłonny i wymagający. Dlatego wybierając oprogramowanie CRM można ułatwić sobie te zadanie, bowiem system pozwala na przechowywanie wszystkich informacji o klientach czy partnerach, którzy w jakiś sposób związani są z przedsiębiorstwem.

Oprócz widocznej historii klienta, możliwe jest zarządzanie korespondencją i przygotowywanie ofert, a to usprawnia organizację pracy handlowców oraz telemarketerów. CRM może być używany jako samodzielny, odrębny moduł albo jako część systemu do zarządzania firmą, który łączy się np. z narzędziami do zarządzania projektami i obiegiem dokumentów.

Cena wdrożenia CRM dla firm

Cena w całości uzależniona od wymagań klienta i tego którą z dostępnych możliwości wybierze. Do wyboru jest CRM zawierający standardowe funkcje, umożliwiające kategoryzowanie danych, dzielenie zadań oraz tworzenie podstawowych raportów. Jednak są przedsiębiorstwa, które decydują się na indywidualne wersje oprogramowania, ale tutaj ceny ustalane są z firmami odpowiedzialnymi za wykonanie, a także jego wdrożenie.

Zarządzanie relacjami z klientem to jeden z ważniejszych elementów właściwego funkcjonowania firmy. Dlatego w CRM warto inwestować już na samym początku działania przedsiębiorstwa.

Chcesz wdrożyć CRM w swojej firmie? Potrzebujesz więcej szczegółów? Zadzwoń 32 263 00 00.

Zarządzanie relacjami z klientem – CRM

| Systemy CRM, Zajawka |