Reklama

Zarządzanie relacjami z klientem – CRM

5 marca 2018
307 Wyświetlenia artykułu
[Głosów:2    Średnia:4.5/5]

CRM pozwala na budowanie długotrwałej więzi z kontrahentem poprzez stały kontakt i zdobywanie jego zaufania. Samo dotarcie do informacji o kliencie, historii rozmów oraz zaplanowanych działaniach staje się prostsze i szybsze. Zobacz jak usprawnić zarządzanie relacjami z klientem.

Działanie CRM (ang. Customer Relationship Managment) umożliwia identyfikację kluczowych klientów i ustawienie priorytetu na tych, którzy są bardziej opłacalni. Stosując odpowiednią strategię możemy zyskać na efektywnej współpracy z potencjalnymi klientami oraz zwiększyć wzrost zadowolenia u obecnych.

System CRM w przedsiębiorstwie

Główne zadania systemu to wspieranie procesu sprzedaży przez poprawienie relacji z odbiorcami. Pozwala to skrócić dystans między firmą a klientami, co ułatwia komunikację. Wybierając system CRM należy skupić się nie tylko na funkcjonalności, ale również interfejsie, który będzie przyjazny dla użytkownika.

Co otrzymujemy po wdrożeniu systemu do zarządzania relacjami z klientem:
1.    Tworzenie funkcjonalnej bazy odbiorców z istotnymi informacjami
2.    Przeprowadzanie podziału odbiorców i dopasowanie do preferencji i wymagań
3.    Wsparcie działań marketingowych i planowania sprzedaży

Zarządzanie relacjami z klientem

Zarządzanie relacjami z klientem będzie łatwiejsze

Do każdego klienta trzeba podejść indywidualnie, a sam proces rozmów jest czasochłonny i wymagający. Dlatego wybierając oprogramowanie CRM można ułatwić sobie te zadanie, bowiem system pozwala na przechowywanie wszystkich informacji o klientach czy partnerach, którzy w jakiś sposób związani są z przedsiębiorstwem.

Oprócz widocznej historii klienta, możliwe jest zarządzanie korespondencją i przygotowywanie ofert, a to usprawnia organizację pracy handlowców oraz telemarketerów. CRM może być używany jako samodzielny, odrębny moduł albo jako część systemu do zarządzania firmą, który łączy się np. z narzędziami do zarządzania projektami i obiegiem dokumentów.

Cena wdrożenia CRM dla firm

Cena w całości uzależniona od wymagań klienta i tego którą z dostępnych możliwości wybierze. Do wyboru jest CRM zawierający standardowe funkcje, umożliwiające kategoryzowanie danych, dzielenie zadań oraz tworzenie podstawowych raportów. Jednak są przedsiębiorstwa, które decydują się na indywidualne wersje oprogramowania, ale tutaj ceny ustalane są z firmami odpowiedzialnymi za wykonanie, a także jego wdrożenie.

Zarządzanie relacjami z klientem to jeden z ważniejszych elementów właściwego funkcjonowania firmy. Dlatego w CRM warto inwestować już na samym początku działania przedsiębiorstwa.

Chcesz wdrożyć CRM w swojej firmie? Potrzebujesz więcej szczegółów? Zadzwoń 32 420 66 21.

Czytaj także:

Oprogramowanie dla handlu – komu jest potrzebne
Gorące, Systemy DMS
Udostępnienia55 Wyświetleń artykułu
Gorące, Systemy DMS
Udostępnienia55 Wyświetleń artykułu

Oprogramowanie dla handlu – komu jest potrzebne

Damian Zimoch - Sie 06, 2018

Gdyby zastanowić się przez chwilę każda firma zajmuje się tym samym. Należy pozyskać klienta i sprzedać mu nasz produkt lub…

Program do prowadzenia firmy
Polecamy, Systemy DMS
Udostępnienia90 Wyświetleń artykułu
Polecamy, Systemy DMS
Udostępnienia90 Wyświetleń artykułu

Program do prowadzenia firmy

Daria Sot - Lip 23, 2018

Program do prowadzenia firmy, który jest skrojony na miarę. Takich rozwiązań w ostatnim czasie szukają właściciele przedsiębiorstw z sektora MŚP.…

Program do kontroli kosztów budowy
Gorące, Systemy DMS
Udostępnienia1081 Wyświetleń artykułu
Gorące, Systemy DMS
Udostępnienia1081 Wyświetleń artykułu

Program do kontroli kosztów budowy

Adrian Lichacz - Lip 12, 2018

Program do kontroli kosztów budowy poszukiwany jest nie tylko przez właścicieli wielkich firm. Z narzędzia korzystają przedsiębiorstwa z sektora MŚP,…