Reklama

Zarządzanie procesami biznesowymi (BPM)

5 marca 2018
512 Wyświetlenia artykułu
[Głosów:0    Średnia:0/5]

Optymalizowanie przebiegu procesów biznesowych, jakie zachodzą w danej organizacji  (ang. business process management, BPM). Zobacz, jak działa to w praktyce.

Zarządzanie procesami biznesowymi (BPM) i korzyści

System informatyczny wspierający zarządzanie procesami biznesowymi (BPM) pozwala właściwe kierowanie przepływem informacji, które dotyczą konkretnych działów.

  • możliwe jest mapowanie, wizualizowanie oraz analizowanie tych procesów.
  • każdy przebieg procesu w elektronicznych formularzach zapisu i kontroli danych można odzwierciedlić
  • obieg dokumentu jest spójny z przebiegiem ustalonego procesu
  • budowanie oraz nadzorowanie ścieżki zadania – workflow

Systemy BPM są proste w obsłudze

Przed wyborem systemu informatycznego, nie tylko tego do zarządzania procesami biznesowymi, należy sobie zadać pytania, które pozwolą skonfigurować systemy odpowiadający potrzebom firmy:

Zarządzanie procesami biznesowymi (BPM) - projektowanie formularza dokumentu Pismo Przychodzące

fot. projektowanie formularza dokumentu pismo przychodzące

Zarządzanie procesami biznesowymi na przykładzie firmy budowlanej

Opisywany system może zostać wykorzystany w wielu firmach, bez znaczenia w jakiej branży działają oraz ile zatrudniają osób.  Jako przykład działania posłuży nam firma budowlana, dzięki której opiszemy najczęściej wdrażane procesy biznesowe w takich przedsiębiorstwach.

1.    Zarządzanie dokumentacją – definiowanie dokumentów, nadawanie odpowiednich poziomów uprawnień, dostęp do informacji z każdego miejsca na Świecie.

2.    Obieg faktury kosztowej – uporządkowanie procesów dekretacji dokumentów kosztowych. Dokument wysyłany jest do modułu księgowego w systemie ERP oraz zasila danymi budżety kontraktów w systemie DMS.

3.    Budżet i harmonogram – pełna kontrola nad cashflow firmy oraz monitoring postępu pracy na kontrakcie. Zawarty w systemie harmonogram Gantta na bieżąco pokazuje rozbieżności między planem, a jego realizacją. Dane zebrane w Business Intelligence są analizowane w dowolnym momencie.

4.    Ofertowanie – jeden z istotniejszych procesów, jakie zachodzą w firmie budowlanej. Dokumentacja znajduje się w jednym miejscu, z którego można rozdzielać i wykonywać zadania (przygotowanie kosztorysu, harmonogramu pracy) oraz generować oferty dla inwestora.

Rozliczanie budowy – Excel to przeżytek

Mając do dyspozycji wyżej opisywane narzędzie możemy całkowicie zapomnieć o korzystaniu z excela. System sam w sobie zawiera te funkcjonalności, rozbudowane o kolejne moduły, dzięki czemu zarządzanie każdym z działów firmy i rozdzielanie zadań jest możliwe w jednym miejscu.

Warto podkreślić, że firma budowalna jest tutaj tylko przykładem. Systemy te bardzo dobrze radzą sobie też w innych branżach. O wszystkim opowiedzą nasi specjaliści, którzy są dostępni pod numerem telefonu 32 420 66 21.

Artykuł opiera się na informacjach ze strony http://oprogramowaniedlabudownictwa.pl/zarzadzanie-procesami-biznesowymi-bpm

Interesuje Cię rozwiązanie BPM? Wypełnij formularz i umów się na prezentację.

Firma (wymagane)

NIP (wymagane)

Imię i nazwisko (wymagane)

Telefon (wymagane)

Adres email (wymagane)

Wyrażam zgodę na przetwarzanie i przekazywanie przez Connecto Sp. z o.o. ul. Mariacka 1/5 w Sosnowcu i spółki zależne Connecto Sp. z o.o moich danych osobowych w celach marketingowych i informacyjnych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. nr 101, poz. 926 z późn. zm.).

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Connecto Sp. z o.o. ul. Mariacka 1/5 w Sosnowcu i spółki zależne Connecto Sp. z o.o w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności na przesyłanie przez Connecto Sp. z o.o. informacji handlowych na podany adres poczty elektronicznej lub numer telefonu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu odpowiedzi na przesłaną wiadomość do Connecto Sp. z o.o. ul. Mariacka 1/5 w Sosnowcu i spółki zależne Connecto Sp. z o.o w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności na przesyłanie przez Connecto Sp. z o.o. informacji handlowych na podany adres poczty elektronicznej lub numer telefonu.

Uprzejmie informujemy, że:
a) Connecto Sp. z o. o o., ul. Mariacka 1/5, 41-205 Sosnowiec stanie się Administratorem Pani/Pana danych osobowych,
b) dane osobowe będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zapytanie, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych - wykorzystamy je dla przedstawienia oferty naszych produktów i usług bądź informacji o naszej działalności,
c) Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.,
d) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania uniemożliwi nam odpowiedź na Pana/Pani zapytanie złożone za pośrednictwem stron internetowej
e) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych,
f) dane osobowe będą przetwarzane w warunkach zapewniających ich ochronę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
g) dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
W zakresie określonym w pkt. a)-f) powyżej oświadczenia, żądania lub pytania należy zgłaszać w formie elektronicznej na adres biuro@connecto.pl lub pisemnej na adres Connecto Sp. z o.o., ul. Mariacka 1/5, 41-205 Sosnowiec.

Czytaj także:

Oprogramowanie dla handlu – komu jest potrzebne
Gorące, Systemy DMS
Udostępnienia30 Wyświetleń artykułu
Gorące, Systemy DMS
Udostępnienia30 Wyświetleń artykułu

Oprogramowanie dla handlu – komu jest potrzebne

Damian Zimoch - Sie 06, 2018

Gdyby zastanowić się przez chwilę każda firma zajmuje się tym samym. Należy pozyskać klienta i sprzedać mu nasz produkt lub…

Program do prowadzenia firmy
Polecamy, Systemy DMS
Udostępnienia47 Wyświetleń artykułu
Polecamy, Systemy DMS
Udostępnienia47 Wyświetleń artykułu

Program do prowadzenia firmy

Daria Sot - Lip 23, 2018

Program do prowadzenia firmy, który jest skrojony na miarę. Takich rozwiązań w ostatnim czasie szukają właściciele przedsiębiorstw z sektora MŚP.…

Program do kontroli kosztów budowy
Gorące, Systemy DMS
Udostępnienia927 Wyświetleń artykułu
Gorące, Systemy DMS
Udostępnienia927 Wyświetleń artykułu

Program do kontroli kosztów budowy

Adrian Lichacz - Lip 12, 2018

Program do kontroli kosztów budowy poszukiwany jest nie tylko przez właścicieli wielkich firm. Z narzędzia korzystają przedsiębiorstwa z sektora MŚP,…