Tworzenie strategii marketingowych dla wielu różnych klientów jest nie lada wyzwaniem. W tej branży komunikacja to podstawa, dlatego warto korzystać z dodatkowego wsparcia w postaci specjalnego oprogramowania. Wyjaśniamy, jak sprawdza się system CRM dla agencji reklamowej!
CRM dla agencji reklamowej
CRM dla agencji reklamowej to specjalny system przeznaczony do „zarządzania relacjami z klientem”. Działania marketingowe mają na celu wypromowanie marki, firmy, produktu i/lub usługi, ale są odpowiedzialne także za wizerunek zleceniodawcy. Z tego względu tak ważne jest, by dobrze zrozumieć jego oczekiwania oraz ustalić wspólną wizję.
Podczas obsługiwania wielu klientów nietrudno się pogubić w briefach, umowach, fakturach i innych dokumentach. Do tego dochodzi ogrom ważnych informacji, które trzeba mieć cały czas na względzie, a także oczekiwania co do tego, że będzie się błyskawicznie reagować na wszelkie zapytania. Wprost nie sposób nad tym zapanować bez pomocy narzędzi IT.
Dzięki CRM dla agencji reklamowej można usprawnić komunikację, uporządkować dane, a także ułatwić zarządzanie pracą. Z systemu korzystają wszyscy członkowie zespołu – nie tylko zarząd, ale też m.in. księgowość, kadry, graficy, copywriterzy czy programiści.
Do czego można wykorzystać CRM w agencji reklamowej?
Wiele osób nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, do czego można wykorzystać CRM w agencji reklamowej. Powszechnie uważa się, że jest to po prostu system do rozdzielania zadań oraz usprawnienia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. W praktyce pomaga jeszcze na wiele innych sposobów.
Po wdrożeniu systemu CRM można m.in.:
- wprowadzić elektroniczny obieg dokumentów,
- stworzyć jedną bazę danych dla wykorzystywanych narzędzi IT,
- usprawnić przepływ pracy,
- optymalnie rozdzielać zadania i monitorować postępy,
- zautomatyzować powtarzalne zadania i rozmaite proste formalności,
- nadzorować aktualne projekty oraz analizować zakończone zlecenia,
- tworzyć profile klientów, by gromadzić wszelkie dane o zamówieniach i świadomiej prowadzić kolejne zlecenia,
- wykonywać analizy, które pomagają lepiej zrozumieć grupę docelową i przyczyniają się do podniesienia jakości oferowanych usług.
Najlepszym wyborem jest system dla agencji reklamowej dostępny online, ponieważ może być swobodnie wykorzystywany także przez pracowników zdalnych i hybrydowych, z dowolnego miejsca, niezależnie od wykorzystywanego sprzętu. Do tego dobrze, by system miał formę platformy składającej się z modułów, co zapewnia elastyczność i skalowalność – w dowolnym momencie można dostosować działanie oprogramowania do konkretnych potrzeb oraz sytuacji w firmie.
Gdzie się zgłosić i jak wdrożyć system CRM?
Wdrożeniem systemu CRM powinna zajmować się firma specjalizująca się w tworzeniu takich narzędzi. Wtedy ma się pewność, że oprogramowanie zostanie odpowiednio spersonalizowane, a następnie właściwie zaimplementowane. Cały proces poprzedza analiza przedwdrożeniowa, na podstawie której podejmowane są kolejne kroki. Po wszystkim konieczne jest też zapewnienie wsparcia technicznego – zespół informatyków musi czuwać nad stanem systemu, by w razie potrzeby szybko przywrócić go do pełnej sprawności.
Więcej na ten temat znajdziesz na: https://www.connecto.pl/system-crm/